Mājas lapa Par jogu Meditācija
Meditācija Drukāt E-pasts

indija_sadhu"Meditācija ir tad, kad Tu vispār neko nedari, kad prāts vispār nefunkcionē. Cilvēks vienkārši ir. Šajā "ir" ego izgaist, un kopā ar ego izgaist arī tā ēna - bailes," Ošo.


Meditēt patiesībā ir daudz vienkāršāk, nekā Tu iedomājies. Katrs no mums noteikti jau ir piedzīvojis meditāciju – mēs varam meditatīvi gatavot ēst, klausīties mūziku vai nodarboties ar jogu. Jebkura ikdienišķa darbība var būt meditācija, ja vien mēs pilnībā koncentrējamies uz to, ko darām, esam pilnībā tajā, ko darām ar visu savu būtību. Kad sākam sekot līdzi savai elpai, prāta piepūle, koncentrējoties uz elpošanu, pilnībā aizņem mūsu domas un atbrīvo mūs no „domu mudžekļa”. Šis „domu mudžeklis” nepārtraukti pārņem mūsu prātu un traucē atbrīvoties. Mēģinot sasniegt nedomājošu stāvokli, mēs mācāmies meditēt.

Meditācijas rezultātā mūs pārņem miers, un tas palīdz iegūt jaunu pasaules izpratni. “Tev jāatbrīvojas no stresa, nomierinies, aizmirsti, nedomā par to, atslābinies” – cik bieži dzirdēts! Dzīve mums apkārt ir ātra, interesanta un aizraujoša. Tā ir arī pārbaudījumu un prasību pilna, taču brīžiem nogurdinoša un ātra. Šīs mūsu ikdienas sastāvdaļas rada stresu, emocionālas reakcijas, nemieru, bailes un satraukumu. Mūsu ķermenis un gars spēj tikt galā tikai ar noteiktu daļu šo sajūtu. Pēc kāda laika mēs katrs sasniedzam stāvokli, kad tā visa ir par daudz un rezultātā jūtamies labākajā gadījumā neērti, bet bieži vien pat neizturami. Nekāds ārējs spēks nespēj mūs atbrīvot no šīm sajūtam. Atbilde ir mūsos pašos – lai tiktu galā ar šīm sajūtām, mums ir jāielūkojas dziļi sevī. Viens no veidiem kā to izdarīt, ir mācīties un pielietot praksē meditāciju.

Praktizējot meditāciju (ideāli, ja var meditēt katru dienu), iespējams piedzīvot īpašu sajūtu – “ārpus mirkļa” sajūtu. Šī sajūta rodas, kad prāts ir skaidrs, tīrs un tukšs. Apkārtējās skaņas vēljoprojam pastāv, taču tās vairs netraucē meditācijai. Dažkārt var nākt smiekli, dažkārt acīs var saskriet asaras – iespējams, ka nemaz neapzinies, kas Tev liek raudāt vai smieties. Tās ir Tavas emocijas, kad tām piešķirta pašām sava balss. Dažreiz vari aizmigt meditācijas laikā un pamodies justies pilnībā atjaunots. Nepastāv pareiza vai nepareiza uzvedība meditācijas laikā. Tas ir Tavs laiks Tev pašam. Mēs visi esam pelnījuši šāda veida uzmanības veltīšanu paši sev.

Meditācija ir rūpes par sevi, sevis mīlēšana! Māci to saviem bērniem rāšanas vai kaktā stāvēšanas vietā. Māci to saviem draugiem, ģimenei, katram kas to vēlas apgūt. Mēs varam dalīties un gūt prieku šajā procesā. Mēs visi kļūstam labāki, pateicoties katram cilvēkam, kas praktizē meditāciju. Miers un prieks, ko piedzīvo tie, kas meditē, izplatās pasaulē, un mēs visi izbaudām to kā pozitīvu ietekmi. Pasaule top labāka ar katru meditāciju!