Mājas lapa Par jogu Iesācējiem
Iesācējiem Drukāt E-pasts

hatha_antistress"Kad laiks Jūs nomāc, sāciet, un spriedze pazudīs,"
Jogī Bhadžans

Ir dažādi iemesli, kas cilvēkus pamudina sākt nodarboties ar jogu - vēlēšanās uzlabot fizisko pašsajūtu, atbrīvoties no muguras sāpēm vai cita veida veselības traucējumiem, mazināt stresu un depresiju, atbrīvoties no liekajiem kilogramiem vai arī vienkārši vēlēšanās pamēģināt savā dzīvē kaut ko jaunu.

Lai kāds arī būtu iemesls, kāpēc Tu esi nolēmis sākt nodarboties ar jogu, izmaiņas sevī sajutīsi jau pēc pirmajām nodarbībām. Ļoti iespējams, ka jutīsi enerģijas pieplūdumu un fiziski jutīsies labāk, iespējams Tevi pārņems iekšēja miera sajūta, Tavas acis mirdzēs un Tu jutīsies viegli! Tu būsi ienesis savā dzīvē patīkamas pārmaiņas!!!


Ja gatavojies apmeklēt pirmo jogas nodarbibu, tad šie ieteikumi var būt Tev noderīgi:

- Nodarbības laikā jūties brīvi, esi emocionāli atvērts, izbaudi un apzinies katru mirkli
- Ieklausies savās sajūtās un.....ELPO!!!
- Vingrojot ir jājūtas ērti. Ja izjūti diskomfortu kādā no vingrojumiem, vari atpūsties vai pasniedzējs Tev parādīs vieglāku variāciju.
- Nesalīdzini sevi ar citiem, katram no mums piemīt individuāls spēks, izturība un ķermeņa elastība!
- Atceries, ka katru dienu vari justies citādi, tāpēc ieklausies sevī un izpildi vingrojumus atbilstoši  ķermeņa sajūtām.
- Ja radušies jautājumi vai neskaidrības, pēc vai pirms nodarbības jautā pasniedzējam.
- Ja gadās nokavēt nodarbību, tad droši pievienojies, kad tas ir iespējams.
- Lūgums pirms nodarbības izslēgt mobilos tālruņus!
- Jogas paklājiņi ir koplietošanas, taču variet izmantot arī savus.
- Apģērbu vēlams izvēlēties brīvu un no dabīgiem materiāliem, zeķes vai čības ir nepieciešamas, lai aizietu līdz zālei. 
- Nodarboties ar jogu iesakām 3 stundas pēc sātīgas ēdienreizes un 2 stundas pēc vieglas maltītes. Pēc nodarbības vēlams neēst un neskaloties vismaz 30 minūtes.
- Sievietēm iesakām atturēties no apgrieztajām asanām(pozām) menstruāciju laikā, kā arī neveikt Ugunīgo elpu un visus tos vingrojumus, kuros spēcīgi tiek kustināta naba un vēdera muskuļi.
- Ja Tev ir veselības traucējumi, tad pirms nodarbību apmeklēšanas konsultējies ar savu ārstu un pirms nodarbības lūdzu informē jogas pasniedzēju. Lielākoties šādos gadījumos jogas asanas ir iespējams pielāgot, kā arī ir iespējams apmeklēt Saudzīgo jogu(skatīt sadaļā - Nodarbību saraksts).
- Apskaties zemāk minētos aizspriedumus, kas cilvēkiem traucē uzsākt jogas praktizēšanu.


Mīti un patiesība par jogu

Daudzas lietas, par kurām mums nav pietiekoši daudz informācijas, var šķist nesaprotamas, nevajadzīgas un pat biedējošas. Dažkārt rodas nepareizs priekšstats un dažādi aizspriedumi par jogu, biežāk sastopamie no tiem ir:


Jābūt trenētam un ļoti labā formā, lai uzsāktu nodarboties ar jogu.

Tev nav jābūt ne trenētam, ne labā formā, lai uzsāktu nodarboties ar jogu. Jogas nodarbības varam uzsākt katrs tāds, kāds esam. Mēs katrs esam īpašs ar tikai mums piemītošām spējām un vājībām. Joga padara mūsu prātu, ķermeni un garu elastīgus.


Joga ir pārāk viegla.

Joga nav tikai sēdēšana lotosa pozā un meditēšana. Joga ir izaicinājums - fiziski, garīgi un emocionāli. Daudzos un dažādos veidos joga palīdz mums būt saskaņā pašiem ar sevi. Atklāt un iepazīt jogu nozīmē vēl dziļāk izprast sevi, attīstīt savu apziņu un uzņemties atbildību par savu veselību. Ir vairāki jogas veidi un atkarībā no konkrētām vajadzībām, kā arī ieklausoties savās izjūtās atradīsi to, kurš visvairāk piemērots Tev. Joga var šķist vieglāka vai grūtāka, bet tā vienmēr ir kā izaicinājums. Joga balstās uz pašu procesu, kurā daudz svarīgāk ir tas, ko Tu izjūti, nekā tas, ko spēj paveikt. Jogā nav mērķa, kas jāsasniedz.

Joga ir garlaicīga.

Joga nav garlaicīga. Nav nekā interesantāka, kā vērot pašam sava prāta darbību. Ar jogas un meditācijas palīdzību prāts tiek atmodināts jauniem atklājumiem: par mums pašiem un par to, kā uztveram pasauli ap mums. Iemācoties pareizi elpot dažādās sarežģītās dzīves situācijās, Tu gūsi aizvien lielāku spēju kontrolēt savas emocijas. Šī iemesla dēļ joga daudziem no mums ir dzīvesveids.

Joga ir domāta tikai stresa novēršanai.

Protams, kā iedarbīga relaksācijas metode, pat viena jogas nodarbība ļaus Tev justies mierīgākam. Taču ar jogas palīdzību Tu vari arī spēcināt muskuļus un saites, padziļināt un pilnveidot elpošanu, uzlabot līdzsvara sajūtu, ķermeņa lokanumu un pat atbrīvoties no liekā svara. Joga tiek ieteikta daudzu saslimšanu gadījumos, katrai no jogas asanām(pozām) ir vairāki dziedinoši efekti. Ar jogas palīdzību ir iespējams atbrīvoties no muguras sāpēm, novērst asinsrites traucējumus, uzlabot gremošanas, reproduktīvās un nervu sistēmas darbību. Joga ir dzīvesveids un apziņas stāvoklis, tā palīdz mums atklāt mūsu dziļāko būtību, patieso ES.

Joga kļūdaini tiek uzskatīta par reliģiju tikai tāpēc, ka tās pirmsākumi rodami senajā Indijā.

Joga nav reliģija, drīzāk tā ir sena mācība. Joga nesludina nevienu reliģiju, to visā pasaulē praktizē kristieši, budisti, musulmaņi un citu reliģiju pārstāvji. Citiem vārdiem sakot, jogā ir vieta katram. Tradicionālā uztverē joga nozīmē vienotību. Tajā tiek apvienoti prāts, ķermenis un gars, sasniedzot pastāvīgu miera un laimes sajūtu. Joga ietekmē ne tikai mūsu apziņu, bet arī zemapziņu. Tā ir nodarbe, kas pieejama katram - jauns vai vecs.

NOVĒLAM  TEV PATĪKAMU, INTERESANTU UN ATKLĀSMĒM BAGĀTU JOGAS IEPAZĪŠANAS CEĻU!